Welkom bij neos! Maak kennis met Neos, Netwerk voor Ondernemende Senioren

Waar staat neos voor

Kwaliteit

Bij Neos ben je altijd op de hoogte. Unieke voordrachten en bedrijfsbezoeken bieden een uitzonderlijk kijkje achter de schermen.

De kunst van het genieten

Onze unieke sfeer wordt gedragen door vrijwilligers. De plaatselijke bestuurs-ploegen zorgen voor een warm onthaal.

Focus op cultuur

Onze grote troef is ons cultuuraanbod. Neos zit op de eerste rij voor de grootste, culturele evenementen van Vlaanderen.

Belangenbehartiging

Ontmoeting en ontspanning, reizen en cultuur, sport en toerisme, … je vindt het allemaal bij Neos.

Samen bijpraten bij een lekkere verwenkoffie, ook zo houdt je contact met elkaar!

Jefke

Neos Genk

Onze speerpunten

Neos lanceerde op het congres van 8 maart een programma van 3 speerpunten waarmee we concreet willen inwerken op kwaliteitsvol ouder worden.

De speerpunten draaien rond Wonen, Beeldvorming en Sociale netwerken. Essentie is het inzetten op de autonomie van de oudere en het behoud van de regie over het eigen leven.

Verenigingspil

Samen op de bres tegen medicatiemisbruik. Samen strijden tegen eenzaamheid.

FOERT!

Oud doet er toe, en oud is niet iets om bang van te zijn. Dit doen we door massaal “Foert, ik ben oud, en dan?” te zeggen, onze dikke duim op te steken, een selfie te nemen en onze trotste unieke reacties te delen op sociale mediakanalen met de hashtags #foertoudendan en #Neosvzw.
FOERT!

Lang Zult U Wonen

Lang Zal U Wonen Waar zie jij je later wonen? De meesten onder ons zullen op die vraag verwonderd reageren: ‘Hier, thuis in mijn eigen huis natuurlijk’. Het koesteren van de eigen (gezins)woning is zo herkenbaar. Maar terwijl we in ons hoofd eeuwig jong blijven, vertellen lijf en leden soms een ander verhaal waardoor thuis blijven wonen niet evident is. Het is de kunst dit moment voor te zijn. Bekijk je huis daarom met andere ogen, en doe een ‘reality check’ die je ook de nodige feedback geeft om mee aan de slag te gaan. Neos ontwikkelde i.s.m. Bureau 50 hiervoor de LZUW-woonscan: een eenvoudig instrument dat je op weg zet naar een ‘levensloopbestendige’ woning.
Website Lang Zult U Wonen

Benieuwd naar Neos activiteiten in jouw buurt?

Neos is het bruisende netwerk van ondernemende senioren. Zin in toffe ontmoetingen, boeiende uitstappen en veel samen zijn? Leer ons kennen!